JournalAdOn

Hvad er journalAdOn

Idéen til JournalAdOn opstod, da jeg længe havde savnet et brugervenligt tillæg til mit nuværende journaliseringsprogram.

Jeg tog udgangspunkt i at systematisere Dawsons tilgang til tandbehandling og bidfunktion, og med tiden har jeg tilføjet endnu flere funktioner til JournalAdOn.

På nuværende tidspunkt findes der et link fra journalsystemet Dentalsuite, så du kan klikke dig direkte videre til JournalAdOn med den pågældende patient.

Hvis du ikke bruger Dentalsuite, betyder det blot, at du selv skal fremsøge patienten i JournalAdOn.

Selve programmet er udviklet på en platform (Filemaker), der gør udviklingsprocessen hurtig og meget fleksibel. Selve databasen ligger krypteret på en server i Frankfurt, så alle patientdata er sikret.

For mig er brugertilbagemeldinger meget vigtige, så jeg hele tiden kan forbedre og videreudvikle programmet. Du er derfor velkommen til at kontakte mig, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til JournalAdOn.

Funktionerne i JournalAdOn

Nedenfor kan du danne dig et hurtigt overblik over, hvad journaliseringsprogrammet indeholder.

Bidfunktion

Med JournalAdOn har du mulighed for at lave en omfattende journalisering med udgangspunkt i Dawson tilgangen til ”Complete Dentistry”.

Du indsætter nemt videoklip og billeder, ligesom visuel fremstilling af fund er tilstræbt.

Du har også mulighed for at dele en case i et lukket forum i anonymiseret form fx i erfagrupper.

Behandlinger generelt

Lav din egen kvalitetssikring ved fx at indsætte slutrøntgen af en rodbehandling og de efterfølgende kontrolbilleder. Det giver dig et godt overblik over succesen med den valgte behandling, samtidig med at du har alt samlet ét sted og således hurtigt kan genfinde dine behandlinger. 

Her kan du også nemt trække et par billeder over af en behandling, du gerne vil dele med en kollega. Hvis du underviser, er det også muligt at gemme fotos og røntgen og opdele dem i selvvalgte kategorier.

Klik her for at se en lille intro video.

Implantatbehandling

Denne funktion fungerer efter samme princip som ”Behandlinger generelt”, hvor du lægger slutbilleder/røntgen samt kontrolbilleder ind.

JournalAdOn genererer automatisk et dokumentationskort, der kan udskrives på en kortprinter og udleveres til din patient. På den måde har patienten selv information om den udførte behandling, hvis noget skulle ske, når vedkommende er langt væk hjemmefra.

Telefonmodulet

Det indbyggede telefonmodul fungerer som hjælp/retningslinjer for receptionspersonalet, hvis du fx ønsker bestemte ting sagt i telefondialogen.

En anden smart funktion er, at du ved et enkelt klik kan udsende en individuelt udformet anamnese til din patient, som kan udfyldes på nettet og automatisk lægges ind i JournalAdOn, når din patient afslutter indtastningen. Derved har du altid de opdaterede oplysninger, når patienten møder op på klinikken. Klik HER hvis du vil se en lille (1min) video der viser hvordan du udsender anamnese til dine patienter.

Teknikmodulet

Dette modul indeholder en online teknikseddel til direkte kommunikation med din tekniker. Dine tekniksedler bliver opbevaret digitalt som en del af JournalAdOn på den enkelte patient.

Her kan du også kopiere foto og video ind på tekniksedlen eller optage med din iPhone, så billeder og video kommer direkte ind på tekniksedlen.

Du kan se mere om de forskellige funktioner på de små videoklip, der er lagt på YouTube.

Priser

Du betaler et årligt beløb for at have adgang til JournalAdOn. Læs mere om priserne her.

Tandlæge Claus Dønvang udtaler:

”Det er en stor hjælp som forberedelse inden det første besøg - hvad enten det er en ny ”almindelig” patient eller en henvist - at kunne sende et link til et omfattende anamneseskema (som man selv kan definere).

 

Tilbage kommer et anamneseskema, grupperet som man ønsker det. Så er man klar til første besøg.

 

Alle dokumenter i programmet kan nemt importeres i journalen - uanset hvilket, man bruger.

 

Der kan desuden opsættes telefonspørgsmål som en guide til receptionen, så man kan strukturere og strømline sin kommunikation. Receptionsmedarbejderen kan afhængigt af opkaldet klikke ”ny patient”, ”akut” eller hvad man vælger – og så se de spørgsmål, vi gerne vil have besvaret.

 

JournalAdOn er uundværligt i vores klinik.

Claus Dønvang
Tandlæge
Er du interesseret i at høre mere om JournalAdOn?

Jeg tager gerne en uforpligtende dialog med dig, hvor du kan få svar på dine spørgsmål og finde ud af, om det vil være en god løsning for dig. Du kan kontakte mig her.